اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است مقام حماس: ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه با خطر قحطی مواجه هستند اخبار ضد و نقیض رسانه‌های عبری درباره توافق مبادله اسرا اذعان به شکست کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است فراخوان خانواده‌های اسرای صهیونیست برای تظاهرات علیه نتانیاهو بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد
سرخط خبرها

دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد

  • کد خبر: ۲۳۰۸۹۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد
دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی ۲۶ مه اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را به شدت محکوم و بر درخواست خود برای برقراری آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حملات هوایی ۲۶ ماه مه به چادرهای پناهجویان در رفح را به شدت محکوم می کند. او از تصاویر کشته ها و مجروحان از جمله بسیاری از کودکان کوچک غمگین شده است. همانطور که دبیرکل قبلاً گفته است، وحشت و رنج باید فوراً متوقف شود.

دوجاریک تصریح کرد: ««دبیر کل سازمان ملل برای بیش از ۳۶ هزار فلسطینی و حدود یک هزار و ۵۰۰ اسرائیلی که در خشونت های بی امان از جمله اقدامات وحشتناک تروریستی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تداوم حمله ویرانگر اسرائیل به غزه, شلیک بی رویه راکت به سمت اسرائیل کشته شده اند، متاسف است. فاجعه انسانی در غزه اکنون با چشم انداز قحطی ساخته دست بشر تشدید شده است.»»

سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل بر خواست خود برای آتش بس و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها تاکید می کند. او دستورات اخیر دادگاه لاهه را یادآور می شود که لازم الاجرا بوده و باید به آنها عمل شود.

دوجاریک تاکید کرد: مقامات اسرائیلی باید اجازه، تسهیل و امکان ارسال فوری، ایمن و بدون مانع کمک های بشردوستانه به نیازمندان را بدهند و تمام گذرگاه ها باید مطابق با قطعنامه ۲۷۲۰ (۲۰۲۳) شورای امنیت باز باشد. سازمان‌های بشردوستانه باید دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع برای دسترسی به غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه، مطابق با قطعنامه ۲۷۱۲ (۲۰۲۳) شورای امنیت داشته باشند.

او تاکید کرد: ما باید به سرعت برای بازگرداندن امنیت، عزت و امید به مردم آسیب دیده تلاش کنیم. این امر مستلزم تلاش های فوری برای حمایت و تقویت دولت جدید فلسطین و نهادهای آن، از جمله آماده سازی تشکیلات خودگردان فلسطین برای بر عهده گرفتن مجدد مسئولیت های خود در غزه است. همچنین باید با گام های ملموس و غیرقابل برگشت برای ایجاد افق سیاسی پیش برویم.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ویرانی ها و بدبختی های هفت ماه گذشته نیاز مطلق اسرائیلی ها، فلسطینی ها، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی گسترده تر برای انجام گام های فوری جهت ورود مجدد به مسیر دستیابی به راه کار دو کشوری را تقویت می کند. سازمان ملل به حمایت از همه این تلاش ها ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->